Els alumnes de 1r de batxillerat van dedicar els dies de les Jornades d’Esport, Cultura i Lleure a visitar universitats de diferent tipologia per poder escollir els seus estudis universitaris amb més criteri. Aquestes són unes sortides d’orientació recollides en el Pla d’Acció Tutorial de batxillerat.
Universitat Pompeu Fabra i Universitat Autònoma de Bellaterra
Els alumnes de l’humanístic social van anar a la UPF. La cap d’estudis de la Facultat d’Humanitats els va presentar l’oferta de graus i van visitar les instal·lacions del Campus. La novetat va ser que uns quants alumnes van poder assistir a una classe d’Introducció als estudis literaris i els altres a Art del Renaixement.
Els alumnes del científic tecnològic van anar a la Facultat de Ciències de la UAB on van escoltar els graus que ofereix la universitat i van visitar el laboratori docent de nanociència i nanotecnologia. .
Universitat de Girona
A la sala de Graus de la Facultat de Dret, la sra. Meius Ferrés, responsable tècnica de la comunicació a la xarxa de la UdG, va fer una xerrada introductòria a tots els alumnes explicant com era la vida dels universitaris a la UdG així com també els graus que s’hi imparteixen.
Els alumnes de l’humanístic social van anar a la Facultat de Lletres ( Barri Vell) i a la biblioteca els van fer una sessió sobre recerca d’informació a la biblioteca.
Els alumnes del científic tecnològic van fer ·el mateix al Campus Montilivi.
Aquells alumnes que van voler van poder fer-se el carnet de la biblioteca UdG i així podran consultar informació pel seu treball de recerca.
Universitat de Vic
Després d’una sessió d’orientació universitària , els alumnes, distribuïts per perfils acadèmics van fer els tallers que teniu a continuació:
- Televisió: elements bàsics de la comunicació i realització multicàmera dins del plató. Uns quants alumnes van poder gravar un programa. Una experiència molt interessant!
- Fisioteràpia: sessió de teoria i pràctica a partir de les tècniques més utilitzades en l’àmbit de la fisioteràpia.
- Emprenedoria: creativitat i innovació per al desenvolupament d’una idea de negoci.
- Mecatrònica: programació d’un robot industrial.
- Converteix la discapacitat en capacitat: estudi d’interaccions personals a dins i a fora de les aules. Atenció personalitzada a aquells alumnes que tenien la intenció de fer un grau de magisteri.