Un centenar de ciutadans de les comarques gironines, entre els que es trobaven els alumnes de 1r de CFGM de Gestió Administrativa del nostre institut, van participar el dijous 3 d’abril, en una simulació d’un ple del Parlament Europeu, promogut pel Centre Europe Direct Girona de la Universitat de Girona, al Parc Científic i Tecnològic.
Després de les comissions permanents que es van dur a terme per tractar diversos temes, es va celebrar la sessió plenària, moderada per l’exvicepresident del Parlament Europeu Joan Colom. Entre les conclusions exposades pels assistents s’ha destacat la necessitat d’apropar més el Parlament europeu a la població i s’ha proposat dissenyar un model que afavoreixi el coneixement dels drets i deures que tenim com a europeus i dels mecanismes de participació a les institucions. Alguns dels temes que també s’han remarcat han estat la necessitat de trobar fórmules perquè tothom pugui tenir dret a un habitatge i a altres drets bàsics. Les propostes s’enviaran al Parlament europeu.
L’objectiu de l’acte és, segons la directora del centre, Mariona Illamola, que els ciutadans coneguin millor el que fa i com funciona el Parlament Europeu i divulgar la cultura europeista entre la ciutadania. Aquesta activitat s’ha impulsat en el marc de les accions de comunicació de les eleccions al Parlament Europeu de 25 de maig per tal que els gironins facin saber a la Unió Europea què pensen sobre diferents temes d’actualitat.
De la notícia se n’han fet ressó diversos mitjans de comunicació, La Vanguàrdia, Girona notícies… Aquí teniu el tall de l’emissió de les notícies vespre a TV Girona (minut 3’39).