L’alumnat dels CFGS de Comerç Internacional i de Transport i Logística va visitar la zona industrial d’assemblatge de l’avió AIRBUS 380 a Toulouse (França).

La visita es va realitzar una part en  autobús pel perímetre tancat de la factories, on se’ns explicà cada edifici que vèiem i a continuació vam entrar al recinte en un vestíbul annex a l’hangar de l’A380 on es cableja, testeja i s’instal·len els motors i els components. Se’ns explica la procedència de les peces del 380,  que arriben a traves de diferents mitjans de transport: per via marítima, fluvial i terrestre, així com per aire amb l’avió de càrrega de grans dimensions anomenat “beluga”, de les plantes de producció a França, Alemanya, Espanya, el Regne Unit.

Posteriorment ens varen traslladar a 25 metres d’alçada en ascensor en un altre vestíbul, on des d’una vidriera s’aprecia tot l’hangar amb capacitat màxima per a 3 Airbus 380 que en aquells moments estaven en la línia de muntatge.

En aquest mateix vestíbul, es poden observar unes balconeres que donen a l’exterior on estacionen els 380 que ja han estat cablejats, testejats i que estan preparats pels vols de prova.

Seguidament, es passa a una sala on mitjançant una projecció veiem en què consisteixen les diferents proves que es porten a terme per assegurar el bon funcionament dels airbus.

Aquest parc industrial ocupa una superfície de 50 hectàrees amb una zona destinada a l’assemblatge dels avions a banda de les pistes i les zones on es fan els assajos generals. La societat Airbus Group dóna feina a unes 55.000 persones de més de 80 nacionalitats diferents. Concretament, les peces de l’Airbus 380 es fabriquen a França (Toulouse, Saint Nazaire, Bordeaux), Alemanya (Hamburg), Regne Unit (Bristol i Broughton) i Espanya (Getafe i Puerto Real). L’A380 va entrar en servei a finals de 2007 i actualment tenen comandes de la majoria de companyies aèries de tot el món a servir d’aquí als pròxims 10 any una gran part de les quals corresponen als Emirats Àrabs.

Ens van explicar aspectes  molt interessants relacionats amb la logística lligada al transport de les peces, empreses proveïdores dels motors, temps des que comença l’assemblatge fins al lliurament al client, proves generals i de resistència i fins i tot el preu de l’avió i sempre tot en francès. Vàrem poder veure tot el que passa dins la cabina de l’avió en una sala de control virtual, les proves generals de resistència d’un dels avions i per sort, vàrem veure sobrevolar l’A300-600ST conegut amb el nom de Beluga (avió de transport).

Aprofitant la sortida vàrem visitar la ciutat de Toulouse, el Canal del Midi, la ciutat de Carcassonne i finalment Narbonne amb una molt bona immersió lingüística del francès.

L’alumnat dels CFGS de Comerç Internacional i de Transport i Logística va visitar la zona industrial d’assemblatge de l’avió AIRBUS 380 a Toulouse (França).

La visita es va realitzar una part en  autobús pel perímetre tancat de la factories, on se’ns explicà cada edifici que vèiem i a continuació vam entrar al recinte en un vestíbul annex a l’hangar de l’A380 on es cableja, testeja i s’instal·len els motors i els components. Se’ns explica la procedència de les peces del 380,  que arriben a traves de diferents mitjans de transport: per via marítima, fluvial i terrestre, així com per aire amb l’avió de càrrega de grans dimensions anomenat “beluga”, de les plantes de producció a França, Alemanya, Espanya, el Regne Unit.

Posteriorment ens varen traslladar a 25 metres d’altura amb ascensor en un altre vestíbul, a on des d’una vidriera s’aprecia tot l’hangar amb capacitat màxima per a 3 Airbus 380 que en aquells moments estaven en la línia de muntatge.

En aquest mateix vestíbul, es poden observar unes balconeres que donen a l’exterior on estacionen els 380 que ja han estat cablejats, testejats i que estan preparats pels vols de prova. Seguidament, vam passar a una sala on mitjançant una projecció ens mostren en què consisteixen les diferents proves que es porten a terme per assegurar el bon funcionament dels airbus.  Galeria de fotos