Els alumnes de 4t d’ESO van participar en el festival Lluèrnia en una acció coordinada de tots els instituts de secundària d’Olot que vol provocar la reflexió sobre la nova fesomia de les ciutats que, atrapades en una crisi de model econòmic, tenen els carrers plens de locals comercials abandonats, pisos buits i edificis en runes.

És un projecte que vol conscienciar a la ciutadania de la transformació que pateixen els carrers de les ciutats actuals en base a la proliferació d’establiments franquiciats o de grans marques globals que provoquen la desaparició del petit comerç, un procés de pèrdua d’identitat i una homogeneïtzació empobridora des del punt de vista de la diversitat urbana.

Els alumnes de 4t van treballar a part del disseny dels rètols a l’assignatura EVIP, a Tecnologia van realitzar el rètol i a Socials van treballar la part social de la transformació que pateixen els carrers de les ciutats.

Es tractava de crear una escenografia de cartells de neó dissenyats pels alumnes, que simulava una gran activitat social, econòmica i comercial en un carrer molt poc actiu.

La instal·lació, que portava el nom del carrer de Las Vegas amb més neons, convidava a pensar en conceptes molt actuals: el missatge i el mitjà, la ciutat anunci, el nou comerç, els usos dels espais ciutadans, les fake news, el postmodernisme en l’arquitectura i molts altres que de ben segur sabreu trobar-hi.